VILL DU VETA HUR LEDARE HOS VÅRA KUNDER gör för att...
⭐ öka sin produktivitet
⭐ skapa tid för strategiskt arbete
⭐ få ett gladare och mer motiverat team
⭐ få ett strålande resultat på ”sista raden"
7STEGS-STRATEGIN!
Fyll i namn och e-postadress för att ladda ner och få tillgång till strategin, så får du strax ett mail med mer information.
OBS - du behöver kryssa i "Ja tack, jag vill gärna ta emot..." annars kommer inte materialet att levereras.
OM FÖRFATTAREN, SUSANNE EKSTRÖM
Jag brinner för att arbeta med förbättringar! Det är så roligt att kunna hjälpa verksamheter till aha-upplevelser, lösa problem och hitta nya möjligheter.
2001 var jag chef med ansvar för över 100 medarbetare och vårt bolag gick i konkurs och det var förödande för alla involverade, mig inkluderad. Vad jag insåg var att bolaget till stor del gick i konkurs på grund av att vi inte hade tydliga processer och en fungerande kommunikation. Bolaget brottades med produktivitetsproblem, vi ”släckte bränder” konstant och en av dessa bränder gjorde så att bolaget brann ner till grunden.
Jag tog då fram min egen vision om att jag ville implementera processer. Processer där ledare kan säkerställa att de får improduktiva team, som inte vet vem som gör vad att istället bli superproduktiva och på köpet även mer motiverade.
Och när jag började implementera detta i verksamheter, så började mina kunder att inse att om de saknar:
EN STRUKTUR i form av processer, rutiner mm så fallerar kulturen
EN KULTUR med gemensamma värderingar, kommunikation och tydligt ledarskap så fallerar strukturen
KUNDFOKUS så fallerar resultatet
VAD VÅRA KUNDER SÄGER
”Vi har fått en ökad patientsäkerhet, en säkrare vårdprocess och färre brister genom att begränsa antalet speciallösningar”
Verksamhetschef, Västra Götalandsregionen
”Vi fattar bättre beslut”
Platschef, Volvo Cars
”Vi har minskat vår snitt-tid för inleverans av våra produkter till lagret med 90%. Detta har vi gjort genom att skapa en enhetlig process, satt tydliggöra mål för alla berörda samt skapat ett gemensamt förhållningssätt i ledningsgruppen.”
Inköpschef
”Vi har på två halvdagar hittat ett systemfel i vår verksamhet, som gjort att hela vår tillverkning har beräknats på fel grunder – fantastiskt!”
Produktionschef, brödtillverkare
”Vi har ett mer aktivt ledarskap, mer strategiskt och strukturerat arbetssätt och beslutsfattande och en mer samspelt organisation”
Strategichef, McNeil
”Vi chefer har slutat lösa operativa problem i ständiga möten! Nu talar processen om för oss alla vem som gör vad, när och hur. Alla vet vad de ska göra och vem som tar beslut.”
Verksamhetschef, kommunal förvaltning
Om du behöver lite mer för att bli övertygad... 😀
SEE MANAGEMENT / SUSANNE FICK FÖLJANDE UTMÄRKELSE 2020
"Top Change Management Consulting/ Services in Europe - 2020. One of ten companies that are at the forefront of providing Change Management Consulting/ Services and impacting businesses", HR Tech Outlook